Sushi Sho: 🍣🍣🍣 av 5

There was nom. Det erkĂ€nner jag, det var jĂ€kligt gott och kvaliteten var utmĂ€rkt. Ett dryckespacket med Sake passade bra till serveringen men jag mĂ„ste tillstĂ„ att det var med en viss... "besvikelse" jag lĂ€mnade Sho för att vandra hemĂ„t i kvĂ€llningen. 

Sushi Sho Àr en liten edomae sushi med typ 12 platser i baren och ett extra bord med 4 platser.

SvĂ„rt att peka pĂ„ nĂ„got specifikt men det var med en generell kĂ€nsla av att man saknade finessen. Vet inte om det Ă€r för att man haft stjĂ€rnan i flera Ă„r nu som man kanske blir lite blasĂ© - just för att stjĂ€rnan ger nog ett extra bokningstryck. Mat och dryck var jĂ€ttegod och man kan verkligen inte klaga pĂ„ varken kvalitet eller smak. Presentationen var kanske inte mer Ă€n ok.. men inget som stack ut speciellt för att vara ⭐️-krog.

Grundpriset var 895kr, till det kom dryckespaketet med Sushi. PĂ„ nĂ„tt sĂ€tt blev det lite extra pushigt med att krĂ€nga tre otoro bitar som "dessert" som var "den" detaljen jag skulle kunna peka pĂ„ som skavde. Slutnotan pĂ„ 2500kr (för en person) Ă€r vĂ€l i samma hĂ€rad för denna krog men om jag fĂ„r sĂ€ga det.. skulle jag hellre gĂ„ pĂ„ Soyokaze eller Sushi Oi om jag ska droppa större summor pĂ„ Sushi. Betyget blir nog bara 🍣🍣🍣🍣 (fyra av fem)

Lite av vad som serverades:


Marulkslever

Sojamarinerad Àggula med tonfisk och okra


Röding - Nigiri bit


Otoro. Som sÄldes pÄ som en "extra" servering" med tre olika serveringar

Daikon som Àr "kokt" i dashi


Tonfisk, pilgrimsmussla, knivmussla med salt eller lagrad soja


Otoro med kaviar.


Kommentarer